Tuesday 7 July 2015

give birth part 2..confinement

Assalamualaikum n Hi,

ada dalam entri GIVE BIRTH PART 1 aku cite pasal experience aku ms bersalin aatif..

yea perasaan ms nk bersalin memg takut tp dlm ms yang sama kte akan rs xsabar utk tgk anak kte sendiri n bila da bersalin kte akan rs teruja y super duper xcited sb da jd seorg mama

ok cm entri lepas aku da cite pasal ms nk bersalinkan aatif..now aku nk cite pengalaman aku sms berpantang..

perkara pertama skali lepas aku sedar sepenuh dari bius tue aku selak bj hospital tue nk tgk perot aku y dibelah tue..yea tempat tue ditampal n just nmpk kesan darah je..so aku xtaw cmne ghupenye..

ok..bagi yang c-section biasanya akan balik after 3 days kt hospital..so aku da research awal2 tanya dgn kwn2 y pernah c-section nie..diorang cakap bla nk balik standby bantal utk alas bontot..sb nye takot perot terburai otw nk balik uma..kang tak memasal kena patah balik hospital gara2 jahitan terbukak..ngeri giler wei bla dgr..

ok..experience aku lak..apa yang aku rasa la kan..hurmmm..aku memg da pesan kt suami awal2 bw bantal tok aku duduk..takot tmpt luka tue sakit n terbuka bagai..aatif ibu yang akan pangku sepanjang jalan..

so otw nk balik uma ibu yang jarak dari hospital agak2 10km la kot..kot la..aku rasa2 jer..walaupun suami aku bawa kete yang paling maksimum perlahan tapi bla terlanggar lubang or jalan tak rata memg teramat sakit tempat c-section tue..aku lak memarah suami aku nape langgar lubang la nape tak break la..padahal aku taw die bawa memg da pelan tahap dewa da tuh..

tapi nk wt cmne..y rasa sakitnye aku..whoaaa..memg ngeri sepanjang jalan nak balik uma ibu..bla smpai uma je serius aku lega giler sb sepanjang aku tunduk je sambil pegang perot..owh memg no sangat lah..

haish....

dan sepanjang berpantang aku memg xde masalah dgn makanan berpantang n jamu segala bagai..bagi aku sgt sedap je..minum air manjakani memg pahit..tapi ok..boleh je masuk tekak n berjaya habiskan..makan lempoyang yang pahit ya rabbi..ok..berjaya gak makan..

bab makan memg aku tak tolak..hhahahaha..sb tue aatif memg sgt pemakan walaupun kerap berak..ikot mak nye la nie..

y aku tak berapa berpantang sangat adalah cara duduk..hahaha...mybe sb aku c-section..so aku bantai jela bersila bagai..padahal ibu da bising2 cara duduk org berpantang tue salah..tapi aku buat tak tau jek..harap2 takde effect la ek..da tua nt tak tau la..harap sihat walafiat sj..

ok.. tue je nk cite pasal waktu aku berpantang..xde la hebat mn pon..y hebatnya aku rasa makanan berpantang adalah paling best skali..huhuhuhu..

ok tue je la en3 kali nie..

kbai!!!

No comments :

Post a Comment