Sunday 18 January 2015

placenta previa part 3

Hi,

seperti y aku jnji ritu..aku nk continue story mori psl pengalaman aku dok hospital selama sebulan..
best ke x best?

mknan sepital tue sedap ke xsedap?? (hurmmm..bg aku ok je..sedap je..sb aku nie jenis jnji perot isi..tolak batu kayu je..hehe)

ok..sebelum aku or mak2 y kt luar sana doc da bg comfirmation tok admit sepital make sure y 1st sekali korg msti inform kt boss korg psl keadaan diri korg tue..n law boleh ms korg g last check up tue mtk doc kua kn surt tok infom pd majikan y kte sbg pesakit (hahaa..amek ko pesakit..padahal bkn sakit ape..sakit peknen je pn..tp bahaya eh..jgn nk suka suki sgt)  dan TAK BOLEH LAGI MENDATANGKAN DIRI UNTUK BEKERJA  
(yea..cuti berbulan2)

nmpk cm sonok kn..cm best je kn..hakikatnya

sob..sob..1st day kne lapor diri (da cm baru dpt keje ko) n jauh dri encik suami..sedih wei..sedih sesangat
da xleh nk gaduh2..
da xleh nk manja2..
da xleh nk mkn sedap2 ikot hawa nafsu..
sume da xleh..

paling xtahan adalah kerinduan pd encik suami..
nangis??
opkos r aku nangis cm antu mengilai..hahaha..tue bohong la...sj nk gempakkan cite..
nk gk kaber line control cun lawa bagai..nangis sorok2..hehehe..xsyok r kengkawan katil sebelah menyebelah tgk2 aku nangis2..

mlm pertama aku msk, hurmmm, katil sebelah aku n katil depan aku berlakulah adegan y sgt ditakuti oleh mommy PP..

sebab??

after akk tue solat mgrib die bleeding non stop weh kt ats katil..serius byk giler darah smpai xtepiki oleh uolls cmne byk nye..

kecoh 1 wad ngn doc n nurse2 sb takut jd pape kt si ibu n baby..yelah risiko bahaya utk kedua2 nyawa..memg ngeri tgk darah xberhenti2..
istighfar aku byk2...mengucap byk2..doa byk2 semoga aku tidak spt akk tue n mudah2an bby aku lahir cukup bulan..

after kejadian ngeri tue berlaku..selang beberapa jam kemudian, katil dpn aku plak akk tue bleeding sama ngn akk y sebelah aku..adohaiii..ALLAH nk tunjuk bertapa kerdil nye manusia nie tanpa pertolongan dari Nya..
baru aku taw betapa bahayanya PP nie..
sblm nie just dgr dri doc 0r bc dri blog2 je
bila da nmpk sendiri, aduhhhh rs senak trs ari2 nie...
segala pemakanan aku di control sb aku gdm on control
kencing manis aku xtinggi..cuma akan naik bla aku melantak kn nasi tue ikot suka mak nenek aku..hahahahah...
sedap wei mkn nasi..nikmat..
tp y xbest nye bab minum ptg..
aku akn dpt juadah y XDE GULA HOKEH!!!!...TAWAR REBEH!!!!
da taw taktik sepital y kengkununnye wt kuih cntik molek lawa tp rupenya tawar eh...hah!!...amek ko!!

perasaan sebulan kt sepital hati slalu meronta ronta nk balik..bosan tahap tingginya gunung everest..
novel y aku beli berbundle2 da abes bc eh..siap tukar2 g ngn patient wad sebelah..ngn cik2 misi2..
every day doc akn check sejauh mn keadaan diri kte..
doc pakar n doc biasa yea y akn dtg check setiap hari..
rajin weh doc2 kt cni check up
fyi aku bersalin kt hospital sultanah nora ismail batu pahat..
pilihan aku tok amek sepital gomen sb kebiasaan kes pp nie when operation akn berlaku tumpah darah n hnya sepital gomen je y byk simpanan darah..
aku xkisah asal beranak..
lg pn sepital nie skg da ada doc pakar n olls staff nurse sgt la baik..5* aku bg..friendly sgt..doc pn baik n softspoken je..

TAPI KAN..baik cmne pn staff nurse or doc tetap gk nk balik...bosannnn!!!!!...

huhuuu

ok la..next time cite cmne aku nk bersalin..

tq sb sudi bc blog aku

No comments :

Post a Comment