Tuesday 27 January 2015

give birth part 1

Assalamualaikum n Hi,

hari nie genap 8 bulan usia anak aku n baru lately nie aku baru nk cite psl pengalaman aku sms pregnant n bersalinkan aatif..

sepanjang pregnant alhamdulillah xde ape y serius or bad alergic cume problem placenta previa je..

ms bersalinkan aatif pn alhamdulillah nothing serius cume time czer tue sebenarnya aku lost almost 1 pain blood..

tp sb b4 czer aku da sign top up blood org lain (redha jela darah org masuk dlm bdn aku) yela asalakan mama n baby selamat..

now aku nk cerita pasal lepas bersalin..previous uolls taw kn y aku xtaw keadaan bby aku after aku da masuk kt wad mommy tue..

aku terpinga2 where is my baby?
is he ok?
baby ikot muka siapa?..babah dia ke or mama dia?

yea..sume dlm tanda tnya..

bla suami aku masuk ngn MIL n ibu, ayah, n adk aku mahzuz..aku trs tnya suami aku.."mn anak kte b??..mana dia??..dia ok x??"

"suami aku kata baby kte comel sgt yang"
"telinga dia mcm b"

"tapi nape xbawa kt cni baby kte?"

"baby kena tahan kt wad jp sb ms lahir jantung dia laju sgt"

"nape cmtu?..xde pape ke?..siannye..b da g tgk dia x?..ad amek x gmbr dia?"

"b da g tgk..nurse xbg amek gmbar..doc nk pantau lg jntg die..tp xde pape..cume jntg die pam laju sgt.."

ms tue ibu ayah sume berborak sesama sndri..aku y still xbape nk sedar g just dgr2 gituh je..
y aku igt tup2 aku tetdo balik..

dlm kol 4 lebih mak ngah dtg ng n cousin aku suhaida..ms tue baby still kt wad g..aku xdpt bual byk..n rs suara aku pn xbape nk jelas sgt..so bla mak ngah tnye aku hnya mampu angguk n ckp pn dlm nada tersekat2..

mak ngah singgah kejap je..pastu dia balik..aku pn smbg tdo..kesan ubt bius tue memg power..tdo je keje aku..bdn rs cm sgt3 lemah..xleh nk angkt tgn..jari pn just kuit2 jek..hehehe

xlama pastu suami aku dtg tgk aku n baby..dia ckp dia baru tgk baby..baru dtg tgk aku..hehehe..xcited la tuh da jd babah..
huhhu

suami cite psl cmne baby kt wad..
xcited dia cite psl baby chat..comel bagai..
aku lak just terpinga2..xtaw nkdescribe muka baby cmne..sb xnmpk baby g..tnya suami bla aku boleh dpt baby..suami ckp if xde pape nt nurse akn bg baby kt aku..

perasaan jd seorg mama sgt luar biasa..sepjg 9 buln ko bw perot ke hulu ke hilir..last2 kua gk ank ko tuh ha..hehehe

hmm, lain kali aku cite psl pengalaman confinement ok

No comments :

Post a Comment