Monday 30 September 2013

::FriEd sEafoOd PaStA::

ok..semalam kn aku wt spageti bolognise tok bw g cls kn..aku bw 4 bekas pasta ok..ad 2 bekas y xabes...

jd aku bw blik y xabes tue..arini kt opis tgah dok pk nk msk ape baki pasta tue...

waktu nk blik bru terpikir nk wt pasta goreng..tnye en.ajie, die kata ok gk tue..

ms blik aku singgah kedai jp bli bahan2 y nk digunakan...


bahan2 ::

udang (dibuang kulit)
kerang
lada merah (potong serong n jgn terlalu tipis)
daun sup
bawang holland (potong dadu)
*bawang putih
*bawang merah
tomato (potong dadu bley @ ikot suke asalkan muat masok mulut eh)
olive oil
lada putih
lada hitam
garam 
lada kisar
daun parsley (aku gne brand mccormick)
pasta (cara masak ley klik sini)

*yang bertanda dicincang

cara2 ::

1.  panaskan  minyak olive oil kemudian masukkan bawang holland, bawang merah, bawang putih smpai jd layu

2.  pastu masukkan  lada kisar, daun parsley, lada sulah, lada hitam n garam..gaul smpai sebati

3.  masukkan udang & kerang..gaul smpai udang & kerang bertukar warna menandakan ia da masak..gaulkan smpai sebati spy semua rasa serap kt udang & kerang tue

4. masukkan lada merah & tomato..gaul sebati

5. last skali masukkan pasta n gaulkan sebati gk

ok..da ley hidang..tabur ckit lada putih eh..daun sup tue aku wt hiasan je..

No comments :

Post a Comment